torsdag 11 december 2008

En middag




Idag har jag varit på avslutningen på kursen Att vara värd i Gästrikland, som jag gått tillsammans med ett gäng andra personer verksamma inom turismnäringen i Gästrikland. Gruppen har träffats vid sju tillfällen och ämnet har genomgående varit Värdskap.

Vad är då värdskap? Jo, man kan säga att värdskap är detsamma som Konsten att få människor att känna sig välkomna. Det handlar alltså om bemötande och om att ge det där lilla extra. Jag tror att ett gott värdskap mycket väl kan vara nyckeln till framgång. För den enskilda personen, men också för företaget. Kursen har varit så intressant och kul och jag har lärt känna så många trevliga och öppna personer! Man kan läsa mer om värdskap här.

Jag hade en fin brosch på mig. Det är egentligen två gamla örhängen som jag köpt på loppis. Avslutningen hölls på Högbo Bruk utanför Sandviken. Kvällen avslutades med en trerätters middag med en efterrättsbuffé! Oj, vad det var svårt att besluta sig för vad som skulle få plats i magen! Undrar hur många varv jag tog runt det där efterrättsbordet innan jag gjorde mina val... Mina favoriter var en chokladmousse med crème caramellock samt pyttesmå fina kakor.

Håhåjaja, nu är jag mycket mätt och måste snart stupa i säng! Imorgon ska jag för andra gången jobba på Konstcentrum i Gävle. Det ska bli mycket kul!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Oh! Det ser gott ut!