måndag 5 januari 2009

I fotostudion

Idag har jag haft en liten fotostudio här hemma. Måste fortsätta imorgon för ljuset försvinner så fort så här års. Jag har fotat en del beställningar som ska iväg. Den här gången är det tekannor som ska till två olika hem. Som extra dekoration, men framförallt av praktiska skäl, fick tekannelocken ett litet lås så att de ligger stilla när man häller. Jag tycker mycket om när lerans bruna kulör bryter igenom den vita engoben.

Anledning nummer två till att jag fotar keramik är att jag för första gången ska vara med på Gästrik Konst, den årliga konstrundan här i Gästrikland. Den är i påsk och jag ska snart sätta igång och jobba med grejer till den. Om vädret tillåter så ska jag ha min utställning i den lilla grindstugan vid Forsbacka Wärdshus. Ett fint litet stenhus, som tidigare markerade infarten till Forsbacka Bruk. Sinnligt i miniformat.

1 kommentar:

Annas infall sa...

Fina bilder med snyggt innehåll. Jag tycker oxå om när leran är mörk och glasyren eller engoben är ljusare så som på din bild. (Speciellt på kanterna på muggar.)
//Anna