söndag 5 april 2009

En skattkammare





En skattkammare har flyttat hem till mig. Det är en överdel till en gammal byrå, fast byrån fanns inte i dess närhet. Mina sängbord fungerar som en ny underdel nu.

Möbeln har massor av lådor, små och lite större. Till och med ett lönnfack. En sån här möbel skulle jag ha älskat när jag var yngre och sparade på allt möjligt småpyssel. Jag har de senaste timmarna roat mig med att sortera upp allehanda sytillbehör i några av lådorna och det visare sig vara en mycket god idé.
1. Jag fick koll på vad det är jag har hemma.
2. Lådorna blev fina i sig, jag blir glad av att öppna dem och se alla bra grejer som jag har.

Tids nog kommer de andra lådorna att fyllas med andra smågrejer, men jag stannar här för idag. Den fina ljusgröna plåtburken med mönster av vindblad och vindruveklasar fick jag av Aino som har Konstra. Tack så mycket!

11 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Det var verkligen en charmig möbel.

Att göra fint bland allt sytillbehör så att det blir fint är så skönt när det är gjort. Att glädjas åt det lilla, som du skrev i förra inlägget så.

Ingrid sa...

Allt blir smidigare när man har koll på vad man har!

Karin sa...

Olala!!!
Sicken fin möbel.
Kram //Karin

metamorphosis sa...

Så vackra de är egentligen, sytillbehör... visa på det fina i vardagen...

marie-louise sa...

Lyckliga Du som har en sån byrå med alla lådorna. Jag brukar oxå njuta av sortering, fast jag annars har det hur stökigt som helst, men det är avkopplande att super-sortera ibland.
Sen blir man ju lite nyfiken på djuren som står uppe på den där möbeln...?

Ulrika sa...

Noshörningen och åsnan stod så snällt och väntade på mig innanför dörren i grovsoprummet i Björkhagen där jag hade min verkstad tidigare. Tänk att den som skulle slänga dem ändå förstod att någon annan ville ha dem! Grisen kommer från min farmor.

rino sa...

hej! du undrade omjapanmönstren. Jag har provat modell E i 7 och R i 9. Över axlarna skulle jag säga att 7 är en relativt liten 36 och 9 är 38. I övrigt är ju dom modellerna stora.
Hoppas det gå bra:-)

rino sa...

björkhagen, har du nån koppling till det där keramikstället vid peters park?

Ulrika sa...

Tack Rino för informationen! Verkstaden jag tidigare var med i ligger strax ovanför ekobyn och verksaden heter KNUT och har funnits sedan 1979, tror jag. Men nu har jag verkstad i Gävle sedan 5 år.

Gitte sa...

Hej Ulrika. Jag hittade en fråga ang en tapet på annan sida från dig.

Det var en tunntrådrandig i lite ojämnt mönster, -om jag uppfattade rätt tapet- som på bild såg ut som en femtiotalstapet. Söker du en sådan måntro?

Cecilia sa...

Va roligt att du varit med i KNUT i Björkhagen. Jag har också varit med där. Kan vi ha varit med under samma tid? Jag var med i slutet av 1990-talet.