lördag 16 maj 2009

Södersöndag


Imorgon är det Södersöndag i Gävle. Det innebär bl a att flera husägare i Gamla Gefle öppnar upp sina gårdar för allmänheten. Det innebär också auktion vid Auktionshallen vid SnusMajas torg!

Nu har jag laddat upp ordentligt med keramik på Konstra, som ju ligger på samma gård som Auktionshallen. Generösa randiga tekoppar i svart och vitt och sticklingkrukor i grönt, vitt och babyblått. Sticklingkrukorna är perfekta att driva upp pelargonskotten i!

Jag plockade fram DYN, som ju stått avställd hela vintern i Ulrikas lada. Den luktade som vanligt, som den alltid gjort; sommar och Gotland. Lite dammig och med flagande lack, men min bil. Kopplade in batteriet och tänka sig, DYN startade med ett kick! Jag är så glad över min gamla jätteskruttiga bil! Skruttig, men funkar!

På Ulrikas fina gård grönskar det ordentligt. Körsbärsblom, rabarber och mycket annat fint. Katten Jocke, som också bor på gården, smög omkring i gräset och kisade mot solen. Ögonen var bara som två streck.

Inga kommentarer: