tisdag 23 juni 2009

Äpplen eller plommon?



En kortare shoppingtur i min nya arbetsstad Falun, resulterade i ett tygfynd. Två gardinlängder i ett lite prassligt bomullstyg. Bakgrundsmönster är ett raster av tunna, tunna blågrå steck, lagda i kors. Däröver är det ett mönster av grå äpplen. Eller är det kanske plommon?

När jag köper gamla gardinlängder och får en idé vad jag ska sy av det, är det ändå alltid lite svårt att klippa sönder tyget. Men förhoppningsvis kommer det att leva vidare så mycket längre, när jag har sytt något nytt av det.

Här är ännu en klänning E från Stylish Dress Book. Den blev rätt bra, tycker jag själv! Fina bleka kulörer! Bekantas hund Justus bodde hos mina föräldrar när bilderna skulle tas. Tycker att han matchar klänningen bra och ville därför att han skulle vara med på bild. Det ville inte han.

3 kommentarer:

Elin F sa...

Hej Ulrika! Väldigt fin klänning du har där på korten :) Jag funderar på om jag ska ta en spontantripp till Falun någon dag, har du hunnit sett något som du tycker jag borde se när jag är där?
Tänkte ta med mig kameran också, för visst finns det väl nått att knäppa på där?

Maria sa...

Hej!
Jättefin modell på din klänning! Jag syr också gärna av något gammalt tyg, tex påslakan.

marie-louise sa...

Mm, vilka fina klänningar du syr!