tisdag 29 december 2009

Jag tänker såhär



Det händer emellanåt att det går lite väl fort för mig när jag köper kläder på loppisar. Jag hittar kläder som är för fina för att bli kvarlämnade. Storleken bryr jag mig inte om, jag måste rädda plagget! Från vad vet jag dock inte. Eller så är något väldigt billigt, så billigt att det liksom inte går att låta bli att köpa det...

Följden blir, som ni redan har räknat ut, att en del klädplagg, skor, väskor, broscher och dyligt, bara blir hängande i min klädkammare. Efter en tid förpassas plagget ner i mitt källarförråd. Det är svårt att göra sig av med ett stycke historia... Men nu ska jag göra det. Kanske vill ni ha det? Använda som det är, sy om, sy nytt... Därför arbetar jag nu med en slags mellandagsrea, förlagd till en ny blogg. En blogg som kanske bara kommer att finnas ett kort tag. Eller länge. Ingen vet. Man får se.

4 kommentarer:

Maria sa...

Väntar otåligt... Låter väldigt spännande!!

Elin F sa...

Gud vad spännande!! Och en väldigt rolig idé, kanske jag snor någon gång i framtiden ;) Hur går det med rutan?

metamorphosis sa...

Tycker att det låter som en väldigt bra idé, både det att du räddar fina saker från loppisar (så tråkigt om de blir slängda i tron om att de inte är ngt att ha!) och idén med en liten blogg där du kan förmedla dina fynd vidare!

Ulrika sa...

Tack för hejjaropen, jag är fortfarande lite osäker på den här idén, men gillar ni den, så kör jag vidare!