onsdag 2 december 2009

Om julmarknaden, del 2

Det här är Elin Forsberg, hon var också med på min julmarknad. Dotter till Ulla Forsberg som jag berättade om i förra inlägget. Kreativiteten har helt klart gått i arv! Elin går en textilutbildning på Forsa folkhögskola i Hälsingland. Hela höstlovet tillbringade hon med sina frivoliteter som hennes rumskompis lärt henne att göra! Det resulterade i ömma handleder och vila...

Hon har förklarat för mig ungefär hur det går till att tillverka frivoliteterna. Alldeles för pickligt och svårt för mitt dåliga tålamod och spretiga fingrar...

Elin är precis i början av sin frivolitetskarriär och mönstren kommer med all sannolikhet att utvecklas! Mer om - och av - Elin, kan ni läsa här. Och tänka sig, hon har också hittat ett par Nordlöfs på loppis!

På lördagskvällen var jag ute och gick med mina nyinköpta nålbunda vantar och mina frivolitetsörhängen. Gävles halmbock var på plats, men invigdes först på söndagen. Idag, onsdag, står den fortfarande kvar!

Förövrigt så var min mamma också med på min julmarknad. Med stickade sockor och vantar, men de kom dessvärre inte med på något foto.

Inga kommentarer: