lördag 17 juli 2010

Sol och värme




För ett tag sedan hittade jag bilden på den lila klänningen i en tidning. Jag började fundera på att sy en egen solklänning men kunde inte komma fram till något lämpligt tyg i min samling. Men så kom det gröna påslakanet plötsligt fram ur sina gömmor igen. Det kunde ju passa! Så klippte, trixade och fixade jag och hepp! nu har jag en egen solklänning! Den blev bättre än jag trodde och jag gillar verkligen mönstret! Solklänning - det ultimata plagget för heta dagar likt de vi haft den senaste tiden!

Efter ett mycket långt, långt syuppehåll känner jag mig nu supertaggad att börja sy igen. Tyger för kommande projekt ligger redan framme på strykbrädan! För en stund sedan började det regna ett varmt sommarregn här, perfekt syväder om det håller i sig någon dag!

4 kommentarer:

BiZen sa...

Ja, det är roligt att sy!
Supersöt solklänning du gjort, den passar dig perfekt!
Önskar dig en skön söndag!//BiZen

Terés sa...

Solklänning! Ett av de där orden som användes oftare i något slags odefinierat förr, väl? Vad fin den är!

Erika sa...

Ha, lustigt! I går gjorde jag den grillade sockerkakan med jordgubbar osv på bilden på uppslaget bredvid.

Fin klänning du fick göra! Ser så mjuk ut!

Elin sa...

Snygg! Och gott om plats för magen :)