onsdag 3 november 2010

Presenter med posten




Just som jag hade min allra tröttaste dag förra veckan damp det till, inte bara en gång utan två, nedanför brevlådan när posten kom. Två paket! Inget av dem med en handstil jag kände igen! Jag bara älskar att få riktiga brev och paket är ju ännu bättre!

Det ena var från mn kompis Johannas lillasyster Frida. I det låg två klänningar, en mössa och ett par strumpbyxor! Fina, mjuka kläder som Majlis snart kan ha om hon fortsätter att äta i den takt hon håller nu!

Det andra var en bok från danska Dorthe som har bloggen Forhistorier som jag följer. Hon har skrivit den själv och den handlar om självförsörjning och gör det själv. På danska naturligtvis, mitt snyggaste språk! Fina bilder och inspirerande miljöer. Nu drömmer jag om att åka till Köpenhamn och cykla omkring på en sån där sinnlig cykel med en cykelkorg full med grönsaker. Mitt bland alla vackra gamla tegelhus!

Tack så mycket Frida och Dorthe för de fina presenterna!

1 kommentar:

Solveig Lövendahl sa...

Men ojojoj vad jag har missat!! Jättegrattis till den fina fina lilla!!! Superfint namn, ganska likt mitt favoritnamn för tillfället faktiskt. Ha det underbart med din fina familj!