söndag 3 juli 2011

Bilder från ett kafferep


Förra veckan fyllde jag år. En dag som gick tämligen obemärkt förbi, för det var först idag som jag firade - och firades. Jag bjöd in mina vänner till kafferep. Kände att jag ville ha ett riktigt kafferep framför en fest eller middag. 















När man, som jag, fyller år mitt i sommaren, får man alltid så fina blombuketter i födelsedagspresent! Här hemma finns nu flera vaser med olika sorters buketter i olika form och olika färg. Det känns så lyxigt att svassa förbi en vas, sätta näsan ner i blommorna och dra in sommaren!

Hela eftermiddagen satt jag och slurpade i mig kaffe och åt kakor och bullar med mina vänner. Vårt hem fylldes av både barn och vuxna. Nu känns lägenheten faktiskt riktigt invigd!

En av presenterna är en kurs i havskajakpaddling. Nu på torsdag ska jag ut och paddla. Är fylld av skräckblandad förtjusning över detta... En annan present är pengar till en provdocka! Är trött på att kränga på och av kläder när jag håller på att sy till mig själv. Vill gärna ha en sån som man kan skruva in måtten på. Har någon av er en provdocka? Vad ska jag satsa på? Ge mig tips!

7 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Grattis i efterskott! Ser härligt ut med alla kakorna!

lisa sa...

Oj, vad fint! Är kär i ditt alldeles klockrena kafferepsbord! Komplett med våningsfat och allt... *suck* Grattis i efterskott!

Maria sa...

Köpte en Diana provdocka på Blocket. Tycker den fungerar bra, det finns ju andra med fler funktioner, men den här ändrar du byst- midje- och höftmått. Finns en "pinne" att ställa in kjollängd med också.

Ulrika sa...

Maria: en Diana låter helt rätt för mig! Nu börjar jakten! Tack för tipset!

G.// sa...

Grattis i efterskott!

Kolla det här och använd pengarna till något roligare...
http://www.burdastyle.de/trends/tipps-tricks/wie-geht-eigentlich--eine-massbueste_aid_2704.html

metamorphosis sa...

Min första tanke blev... "mmm, där skulle man varit med!"

Ulrika sa...

G: Vilket bra tips! Skulle jag kanske ha provat om jag haft mer tid men som det är nu blir det där ytterligare ett projekt och nu har jag inte plats för fler... Men ska nog tipsa om den där sidan på min blogg! Tackar!