söndag 16 oktober 2011

Söndagsskymning och ett gäng tekannor på väg


Nu är hela gänget tekannor färdiga. Både de med gamla glasyren och de med nya. Det är svårt med den nya. Ska jag bara acceptera och försöka börja gilla? Fast den blir ju inte lika fin som den gamla. Mamma sa att den ser fin ut och när man inte har grejerna bredvid varandra, tänker man inte på skillnaden. Så kan det ju vara.

Imorgon åker de här kannorna till Länsmuseets butik. Jag vill att de ska vara där i butiken när det är Afternoon tea på museet på onsdag klockan 17. Jag hann fota dem alla i dag innan skymningen föll.



9 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Helt otroligt vackra allihop!
Du är jätteduktig!!

med nål och tråd sa...

Jag säger bara wow. Det går inte ens att välja en favorit för alla är så vackra.

Terés sa...

Åh! Instämmer med föregående talare, alla är fina, men jag undrar om inte den gröna med ränder tar priset?

marie-louise sa...

Superduper:)

Solveig Lövendahl sa...

Underbara! Jag såg att du frågade om tunikan, 250 tar jag för en sån. Är du intresserad av ett byte kanske?

keramikern på kullen sa...

Verkligen superläckra!!!!

Maud sa...

Mamma har rätt. Bredvid jämför man, men annars är de fina på egen hand. Kanske bara du som stör dig. Jag tycker de är fantastiska!

Erika Åberg sa...

Aaaahhhh! Jag vill stoppa dem i munnen, så läckra är de!

Annika sa...

Verkligen fina!