fredag 27 januari 2012

Veckan i bilder






Vilken vecka det har varit! Majlis har börjat på dagis! Eller, ja, förskola, som det heter nu för tiden. Det går bra, men jisses så trött hon är om kvällarna! Tidigare trevliga kvällar, med sköna kvällsduschar och rofyllda sagostunder, har plötsligt förbytts mot grin, grin och grin. Till och med när hon lagts ner i sängen har hon grinat, och det har hon nästan aldrig gjort tidigare. Men sen, när hon väl har somnat... Sover.

Jag äter dinkelgröten till frukost. Mina morgnar är snabba nu för tiden. Det jag gjorde på typ 1½ timme förut, det hinner jag med på mindre än en timme nu. Man blir väldigt effektiv när man får barn!

Jag köpte en väldigt fin liten bok - Ingamaj av Lena Sjöberg. Illustrationerna är fantastiska, liksom den poetiska texten om Ingamajs hårda liv.

I jobbet besökte jag en fin gård uppförd under slutet av 1800-talet. Den vänstra bilden är från glasverandan och den högra visar en fin tapet, dock senare än förra sekelskiftet. Men fin ändå!

Så började jag på en syjunta och kom äntligen igång med yllebroderiet som jag fick av Elin. Det känns väldigt roligt och är inte svårt som tänkt. Men därmed inte sagt att det är lätt heller...

Veckan avslutades med Finfredag som vi infört på mitt jobb. Eller snarare så har min avdelning infört det. Allt blir lite roligare på det viset. Veckorna går rätt snabbt när man har finfredagen att se fram mot!

Och hörrni, aldrig hade jag väl kunnat tro att ni skulle svara så flitigt! Så himla kul att läsa lite om er! Vad snälla och trevliga ni alla verkar vara! Mina läsare. Jag känner mig så stolt! Och glad. Och peppad. Väntar lite och ser om några fler läsare vill svara. Sen ska jag dra ett namn som får ringen. Kanske måste jag lägga till en till ring, till en till läsare? Ja, det måste jag nog. Två ringar blir det. Till två personer.

Ha en skön helg nu! Det ska vi ha!

6 kommentarer:

Mika sa...

o jag ska bli bättre på att kommentera! inte bara när du uppviglar till det...

ville mest bara säga, vilken tokigt fin tapet!

Annika sa...

Jag tycker också att det är kul att så många har svarat! Men mest av allt tycker jag att det är vi, läsare, som ska vara glada att du vill blogga! Ha en trevlig helg med (en pigg!) Majlis!

metamorphosis sa...

Ja du, det är en omställning för alla det där med att börja förskola!
Hoppas att ni snart kommer in i rutinerna och får landa lite i allt det nya! :)

Meta Skoglund sa...

Kom just på att jag vill kolla om du fortfarande ville ha svar från oss som gillar din blogg. Så läser jag dina målande beskrivningar av all din tid fylld av allt. Ja oj vad tiden förändras när de små tar nya kliv. Så nu tänker jag också svara på dina undringar... hoppar till rätt inlägg. hej hej.

Clara sa...

Hej!
Jag undrar var du har hittat de fina Babblarna-bilderna som syns på väggen? Vi håller att inreda vår sons rum och han äääälskar de små figurerna.

Ulrika sa...

Clara! Vet ej, satt på väggen på förra förskolan. Min sambo gjorde dock egna. Köpte filttyg och klippte ur formen.