söndag 9 juni 2013

Keramikleverans


I fredags var jag ledig från jobbet för att köra keramik till Ingårdas Åsa i Runtuna, utanför Nyköping. Det blev en intensiv dag. Lämnade Gävle klockan 8.30. I 120 km/h brände jag under tre timmar ner till Åsa. Där packade jag upp, placerade ut grejerna, plockade ihop gamla grejer som skulle hem igen, prismärkte allt nytt, åt lunch, fikade och pratade lite. Sen brände jag hemåt under tre timmar i 120 km/h. Hemma igen 17.20. Ja, jag är envis, effektiv och målinriktad när det verkligen gäller. Men fy fabian vad jag var slut på kvällen när jag kom hem och lade mig i soffan...


Det är alltid lite spännande att lämna iväg grejer så här i början av sommaren. Kommer någon att gilla det jag gjort? Vart kommer mina grejer att hamna? I år har jag gjort en hel del helt nya grejer till Åsa, så självklart känns det ju extra spännande. Och extra fint blev det på hyllorna, tycker jag!






Mycket blått och vitt. En färgkombination jag sällan har jobbat med på min keramik. Konstigt egentligen, för jag älskar blått! Nya muggar, rektangulära krukor och burkar med lock. Ibland vill jag faktiskt behålla allt jag gör. Lite så har det känts med grejerna som finns hos Åsa nu.

Idag har jag drejat en ny frukostservis till oss. Nya muggar och nya skålar. De ska bli rosa. Till semesterns frukostar. För de ska väl vara alldeles speciella va?

11 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Väldigt väldigt väldigt fint blev det i hyllorna. Var inte du med och byggde hyllorna förra sommaren?

Så spännande att sälja alla dina nya skapelser fast än det kan vara svårt att skiljas från sådant som man gillar. Jag vill se mera av det blå-vita, det passar ditt formspråk tycker jag.

Anonym sa...

Helt fantastiskt fint, jag skulle också vilja ha allt ihop.

Ulrika sa...

Jo, det stämmer Elin! Fast det var sommaren 2010 som jag och min kompis Johanna (mest hon!) byggde hyllorna med pärlsponten bakom. Tiden går snabbt. Tre somrar sedan.

Jo, det blir nog mycket mer blåvitt framöver!
Docksjo! Tack!

Kerstin sa...

Jättefint!! Vilken tillgång det måste vara för den butiken att ha din keramik. Hoppas du säljer riktigt mycket.
Roligt att Cato börjar blomma, den är starkblommande. Min favorit har inte haft det så bra här heller. Den har tagit stryk i år ser jag men den kommer så sakta. Jag har full förståelse om den inte klarade frakten, det var lite av en chansning.

Anonym sa...

Jag håller med Docksjo. Allt är så enormt fint och jag vill ha allt av det som du har ställt upp i hyllan. Älskar tekannan, den är ett konstverk. Var stolt över allt fint du har gjort! /Lotta N

Designe sa...

Du är superduktig! Kul att se! Så fint där på hyllorna! :)

metamorphosis sa...

Jisses vilken racerkeramiker du är!

Gillade verkligen de där lite konformade kannorna, ffa den randiga - måste ha missat dem om du visat dem tidigare?

...och givet att semesterfrukostar ska få spela i en liga för sig med rosa porslin! :)

Ulrika sa...

Metamorphosis! Eller hur!?

maria carlander sa...

Menåh! Så himla mycket fint!
Älskar de 'tjocka' kannorna, grymt fina.

Vilken häftig känsla att resa iväg och få ställa upp saker man gjort. Och just den där känslan av kommer någon gilla det, får det följa med hem, och till vem då?

Malin sa...

Så fantastiskt fint allting. Du är så duktig!

Manduzana stickar sa...

Men himmel, vilka vackra saker du gör!