tisdag 20 augusti 2013

När stenar släpper


Något märkligt har hänt!

Jag känner mig jätteglad! Ända sedan jag började jobba efter semestern förra veckan har det känts så. En generös inbjudan från en kollega att prata om höstprogrammet på museet öppnade upp för flera av mina idéer. Ja, man kan faktiskt säga att hon nappade på alla! Den bekräftelsen gjorde mig givetvis väldigt glad!

Resan till Jamtli var en rejäl humörhöjare och Majlis har blivit en ny person efter förskolestarten. Tillbaka är den gulliga, roliga lilla människan som strösslar med komplimanger, typ: - Vilka fina ögonbryn du har, mamma.


Två stora projekt som gett mig viss ångest under semestern kunde, mirakulöst nog, avslutas väldigt smidigt redan under förra veckan. Ytterligare ett projekt, som hängt över mig en stor del av året, avslutas med en stadsvandring på torsdag. Jag ska få jobba praktiskt med barn flera gånger under hösten. Och, vet ni? Jag ska få ställa till med ett r i k t i g t kafferep. På jobbtid!


Och nästa vecka är jag helt ledig för att bara jobba med min keramik!

8 kommentarer:

Unknown sa...

På det sätt du får arbeta med barn gör mig grön av avundsjuka( alltså inte på ett missunnande sätt ;))! Jobbar ju med barn på heltid och försöker få in slöjd så mycket jag kan men med dagens storlek på barngrupper osv är det mest en dröm. Så läser jag om det du ibland får göra.

Du inspirerar! Ska kämpa mig till mer slöjd på mitt jobb!

Ulrika sa...

Åh! Vad kul att höra! Tack! Jag är själv väldigt glad att jag får chansen att jobba praktiskt med hantverk, slöjd och barn på mitt jobb, trots att jag är anställd som byggnadsantikvarie. Min hantverksbakgrund hjälper mig onekligen till nya spännande uppdrag på jobbet! I smyg så drömmer jag nog om att jobba mycket mer med den praktiska pedagogiken på jobbet.

Mika sa...

Hurra vad skönt det är att semesterångesten är obefogad... för även om jobbet är toppenkul så verkar det ibland krävas just sådana sköna stenas som släpper för att man ska känna glädjen igen.
känner igen mej mycket i din beskrivning. nu satsar jag på en spännande höst både privat och på jobbet! jag önskar dej samma sak! ser också fram emot att försöka hinna haka på din skyltvandring i morgon!

Ulrika sa...

Ja, vad kul Mika! Då får du komma fram och hejja så jag vet vem du är! Hjärtligt välkommen!

Solveig Lövendahl sa...

Så härligt att höra! Låter som du får en fin höst.

med nål och tråd sa...

Du, vad härligt att höra! Hoppas att flytet fortsätter

maria carlander sa...

Vilket härligt och glatt inlägg! Jag är så glad för din skull!

Jag känner mig också sådär alldeles glad och full av energi -en så himla härlig känsla!

Malin sa...

Fantastiskt. Jag blir så glad över att höra att du trivs på jobbet. Vilken härlig känsla.