söndag 16 mars 2014

Helgen

bild (1)

Vår helg har varit verkligt innehållsrik. Den har bland annat rymt gamla grejer, en ny vän, natur och fika. Jag ska berätta mer för er om den här helgen om ett tag. Vissa upplevelser behöver helt enkelt ligga till sig.

bild (6)

Idag ordnade jag och min kollega Ted, tillsammans med ytterligare tre kollegor, ett kafferep på museet. Precis som i höstas fylldes alla platser upp. Vi hade en riktigt trevlig dag bland kakor och tårtor, allt medan solen sken över ett kyligt Gävle. Jag tycker att det är så himla kul att jobba med såna här grejer, att ordna för att andra ska ha det trevligt.

bild

Majlis synnerligen goda humör har legat som ett extra fint skimmer över den här helgen. Borta är den där trotsiga ungen som bodde med oss tidigare. Med oss nu har vi världens roligaste, klokaste, snällaste och finaste lilla människa. Jag älskar att vi tycks ha fått ett enormt lillgammalt barn som använder ord som förtvivlad, förfärligt, sömnig, jättevackert, otroligt och underbart. För några veckor vände hon sig till mig en kväll i soffan och sa: – Mamma, jag är så förfärligt sömnig. Våran egen lilla krambjörn…

Och sömnig, det är precis vad jag är nu, efter den här innehållsrika helgen. Förfärligt sömnig, till och med. Ska krypa till kojs. Den kommande veckan blir en kort jobbvecka. På fredag drar jag och min kompis Teres till trädgårdsmässan!

4 kommentarer:

Maria sa...

Det ser ut att ha varit ett härligt kafferep! Önskar dig en trevlig vecka!

Solveig Lövendahl sa...

Underbara Majlis! Det ser ut som om ni har haft en väldigt fin helg, härligt!

Kerstin sa...

Härlig trädgårdsmässeresa! Håll hårt i plånboken när du kommer till pelargonerna :)

metamorphosis sa...

Låter som en härlig helg! Hoppas ni får en fin tur till trädgårdsmässan! :)